Пам'ятка
«Педагог-позашкільник повинен...»
- Мати відповідну післядипломну підготовку, стаж роботи, перспективи професійного росту.
- Мати глибокі фахові знання.
- Досконало знати індивідуально-психологічні та вікові особливості дітей.
- Мати високий рівень інтелектуального розвитку, широке коло вмінь та інтересів, творчий світогляд.
- Виявляти гнучкість мислення, бути впевненим у своїх знаннях і силах, чітко планувати і раціонально організовувати свою роботу.
- Мати такі риси: інтелігентність, толерантність до проявів нестандартної поведінки учнів готовність вибачити помилку, справедливість, уміння спілкуватися з позиції старшого товариша.
Пам'ятка
«Основні складники майстерності
педагога-позашкільника»
- Розуміння мети й завдань діяльності гуртка в цілому та кожного учня зокрема.
- Здійснення добору матеріалу до заняття, теми.
- Знання, розуміння, володіння методами навчання.
- Ситуативний вибір форм навчання (залежно від настрою групи, рівня працездатності в конкретний день).
- Прогнозування кінцевого результату навчально-виховної діяльності.
- Уміння зацікавити дитину певним видом діяльності.
- Творчість та артистизм.
- Проведення режисури заняття, відпрацювання можливих його варіантів.
- Володіння навичками професійної імпровізації в ході заняття (відповідно до ситуації, яка складається).
- Знання реальних можливостей дітей, уміння розвивати їхні здібності.
- Уміння дочекатися успіху в навчанні від кожного учня.
Пам'ятка
«Як завоювати у своїх вихованців
авторитет»
1. Станьте для вихованців мудрим порадником і наставником, живіть їхнім життям, уболівайте за них.
- Вирішуйте всі проблеми спільно, розвивайте дитячу ініціативу, враховуйте пропозиції та побажання вихованців.
- У справах ідіть поруч з вихованцями, але на крок попереду, уміло спрямовуючи дитячу енергію в потрібне русло.
- Доброту поєднуйте з вимогливістю, не бійтеся зробити зауваження, якщо це потрібно, і не скупіться на похвалу.
- Чітко плануйте свою роботу, щоб не витрачати час даремно.
- Станьте потрібною людиною для кожного вихованця.
- Навчіться відчувати радість спілкування з дітьми.
8. Постійно поповнюйте свою педагогічну скарбничку цікавими ідеями та починаннями.
Пам'ятка
«Форми роботи методичної служби з підвищення фахової майстерності педагогів в умовах позашкільного навчального закладу»
• Масові
- Засідання педагогічної ради.
- Адміністративні наради (1-ша і 3-тя середа місяця).
- Інформаційні години (1-ша і 3-тя середа місяця).
- Методичні виставки.
- Випуск методичних бюлетенів.
- Розробка методичних рекомендацій, пам'яток.
- Передплата фахових видань.
• Індивідуальні
- Педагогічні конкурси.
- Індивідуальні консультації з питань практичної педагогіки та психології.
- Проходження атестації.
- Проведення відкритих занять гуртків.
- Взаємовідвідування гурткових занять. .
6. Участь у семінарах, конференціях усіхрівнів.
- Творча робота над обраною науково-педагогічною проблемою.
- Проходження курсів підвищення кваліфікації.
• Групові
- Школа психолого-педагогічної освіти.
Робота в творчих групах.
Пам'ятка
«Стимули розвитку особистості гуртківця»
1.Засвоєння дитиною певного обсягу знань
2.Виявлення у вихованця відповідних здібностей
3.Творча співпраця «педагог—учень» із розвитку творчої особистості.
4.Формування в учнів потреби у самовдосконаленні.
Пам'ятка учня
«Самовдосконалення особистості»
- Навчитися самостійно вчитись і мислити.
- Оволодіти основами наук з метою саморозвитку.
- Всебічно й неперервно розвивати свої потенційні можливості та здібності для досягнення успіху в житті.
- Завжди і в усьому навчатися самому. Батьки й керівники гуртків можуть лише допомагати мені вчитися і керувати моїм розвитком та поведінкою.
- Насамперед розвивати в собі:
- потребу в постійній зайнятості певною корисною і потрібною справою;
- прагнення завжди обдумувати й організовано" реалізовувати намічену справу, у процесі її виконання оволодівати потрібними знаннями та вміннями;
- високу працездатність та звичку доводити розпочату справу до кінця на основі відчуття успіху.
- Постійно працювати над розвитком свого інтелекту. Водночас виявляти й долати вади у своєму характері й поведінці. Пам'ятати, що від усього поганого легше позбутися сьогодні. Враховувати, що всі особистісні вади не вроджені, а придбані і подолати їх можна, спираючись на сильні сторони характеру та вольові зусилля.
- Бути корисним людям. Розвивати в собі доброту, чуйність, працелюбність, організованість, ретельність, активність, сумлінність, дотримуватися правил культури людських взаємин.
- Друзями самовдосконалення особистості є:
- висока самосвідомість;
- цілеспрямованість;
- прагнення до самовиявлення та самоутвердження особистості в громадському житті;
- самокритичність і самоконтроль.
Пам'ятка
«Методи, які спонукають учнів до творчої роботи, свідомого засвоєння знань
та застосування їх у практиці»
- Практичні заняття.
- Внутрішньогурткові, міжгурткові конкурси.
- Концертна діяльність.
- Презентація учнівської творчості.
- Виставки творчих робіт.
- Захист творчих досягнень.
- Участь у районних, обласних, всеукраїнських конкурсах.
Пам'ятка
«Основні джерела творчості педагога-позашкільника»
- Спілкування з колегами-педагогами, обговорення питань навчально-виховного процесу, обмін досвідом, поширення досвіду творчих педагогів.
- Відвідування відкритих творчих занять гуртків у колег.
- Постійне опрацювання науково-методичної та психолого-педагогічної літератури.
- Особисте натхнення.
|